به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی اصغر صلواتی تاکید کرد: برای احداث خط ۲ قطار شهری باید در ساعات اوج ترافیک حداقل ۳۰ هزار تردد در مسیر وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که در طراحی خطوط پنج گانه قطار شهری این مهم حاصل نشده و به تبع آن توجیه اقتصادی احداث، دارای اشکالات عمده است.
صلواتی اذعان داشت: بابت این موضوع پس از اعلام نتایج مطالعات جامع حمل و نقل، مصوبه تمامی خطوط قطار شهری لغو شد.
این مسئول ادامه داد: در حالت خوش بینانه در کرج نزدیک به ۵۰ کیلومتر مترو لازم است و ضرورت احداث خط ارتباطی ریلی دوم به شهر تهران، از تمامی خطوط درون شهر کرج بیشتر است.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی کرج به کمک های دولتی در سال گذشته و امسال اشاره و اعلام کرد: از بیش از ۱۹ میلیارد تومان کمک تعیین شده برای قطار شهری کرج در سال ۹۷ رقم ۱۶ میلیارد و نیم پرداخت شد.
وی ادامه داد: همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد تومان کمک دولتی برای این پروژه در سال جاری تعیین شده است.
ارسال نظر